Bra styrketräningsövningar hemma

Styrketräning = snabbt resultat
Om du vill komma i form och stärka dina muskler så är ett av de bästa sätten att uppnå dina må, genom styrketräning.

Det fina med styrketräning är att du kan se resultat snabbt, och du kan också börja med din styrketräning hemma med mycket små resurser och bara ett par extra timmar i veckan. I den här artikeln ska vi titta på några av de viktigaste sätten du kan träna din kropp och komma i form på nolltid när du ska träna hemma.

Hur du ska börja
Innan du börjar träna, är det viktigt att du tar hänsyn till din nuvarande medicinska hälsa. Ta dig tid att besöka din läkare och be om en allmän hälsokontroll. Han bör kunna ge dig råd om de bästa typerna av motion för din kropp och hälsa, och bör kunna rekommendera ett lämpligt tillvägagångssätt.

Självklart är det en bra ide att besöka en läkare regelbundet, men det är ytterst viktigt när det gäller att inleda ett träningsprogram för styrketräning.

En av de bästa övningar du kan göra i ditt eget hem är situps. Ligg platt på rygg och böj knäna (benen i luften om du vill). Böj dig vid midjan, sitta upp tills du känner att musklerna i magen arbetar, och släpp sedan. Upprepa detta i 10 reps tre gånger om dagen för att se snabba resultat. Om du tycker detta är för smärtsamt på din rygg, kan du ligga på en säng, men se till att du inte studsar dig upp.

En annan bra övning hemma är armhävningar.
Ligg med ansiktet ner på golvet och använd dina händer och armar för att stödja överkroppen. Raka ben och vila på tårna. Sänk och höj dig stadigt med armarna, detta tränar armarna och muskler mage. Alternativt ha knäna i golvet. Med dessa styrkeövningar kommer du att se skillnad på nolltid.